Over Kistleri Tedavisi

Over Kistleri

Over kistleri halk arasında yumurtalık kisti adıyla biliniyor. Bu rahatsızlık her yaştan kadında görülebilir. Üreme çağının başlangıcından menopoz sonrası döneme kadar geniş bir görülme aralığı vardır.

Over Kistleri Nasıl Oluşur?

Over kistleri hormonal dengesizlikler sonucu oluşabiliyor. Kadınlarda aylık döngü içerisinde rahimde overler oluşur. Bu overler çatladığında yumurtalarını açığa çıkarıyor. Eğer bu süre içerisinde kadın gebe kalmazsa yumurtalar, diğer dokularla birlikte dışarı atılıyor.

Eğer kadında hormonal bozukluklar varsa overler çatlamıyor ve rahim içerisinde kalıyor. Rahim içerisinde kalan overler kiste dönüşüyor. Oluşan bu kistlere over kisti veya yumurtalık kisti adı verilir. Over kistleri tedavi edilmediğinde daha büyük problemlere yol açabiliyor.

Over Kistleri Nasıl Teşhis Ediliyor?

Over kisti şüphesi olan kişilerin doktora başvurması gerekiyor. Doktorlar rutin bir muayene ve ultrason sayesinde kistin varlığını tespit edebilir. Ancak ultrasonda over kisti her zaman görüntülemeyebilir. Böyle durumlarda kan testi yapılmalıdır. Kan testi ile over kistleri teşhis edilebiliyor.

Over kistlerinde bazı durumlarda kanser riski olabiliyor. Eğer kistlerde kanser tehlikesi varsa tedavi yöntemi değiştirilip daha ileri ve daha teknolojik testlere başvurulur.

Over Kistlerinin Belirtileri

Yumurtalık kisti oldukça sinsi bir şekilde oluşabiliyor. Oluşan bu kistler bazı kişilerde hiçbir belirti oluşturmuyor. Genel olarak bakıldığında ise bu kistler alt karın bölgesinde ağrı yapıyor. Oluşan ağrı oldukça şiddetlidir. Ancak her şiddetli ağrı yumurtalık kisti belirtisi değildir. Yumurtalık kistinin belirtisi olan ağrı donuk veya keskin olabiliyor.

Bazı kadınlarda yumurtalık kistinin bükülmesi durumunda mide bulantısı ile birlikte ağrı hissedilebilir. Bu ağrılar çok daha sancılı ve keskindir.

Over Kistleri Kansere Sebep Olur Mu?

Yumurtalık kistleri olarak bilinen kistlerin birçoğu iyi huyludur. Yüzde 80-85’lik dilimi iyi huylu olan kısma girer. Ancak -15’lik kısım ise kötü huylu olabiliyor. Doktorlar iyi veya kötü huylu kistlerin ameliyat ile alınmasını önerir. Çünkü bekleyen kistlerin kötü huylu olma şansı artabilir. Kötü huylu olan kistler ise kanser riskine sebebiyet verebilir.

Over kistlerinin iyi huylu ya da kötü huylu olup olmadıklarını anlamak için uzman doktor muayenesine ihtiyaç duyulur.