İdrar Kaçırma Tedavisi

İdrar Kaçırma

İdrar kaçırma problemi ile pek çok kişi mücadele ediyor. Ülkemizde ve dünyada milyonlarca kişinin bu rahatsızlıktan mustarip olduğu biliniyor. Kişiler bu rahatsızlığa kısa zamanda müdahale etmezse günlük yaşamları sıkıntılarla dolabiliyor.

İdrar Kaçırma Nedenleri

Yaşın ilerlemesi ile birlikte idrarın boşaltılmasını sağlayan kaslarda işlevini yerine getirmeme sorunu ile karşılaşabilir. Bu kasların fonksiyonunu yerine getirmemesi ile birlikte idrar kaybı görülebilir. Ancak bu kasların işlevini yerine getirmeme nedenleri kişiye bağlı olarak değişebilir. Bu nedenlerden bazıları şunlardır:

• Kronik öksürük ve astım hastası olmak
  • Aşırı kilo
  • Zor doğumlarda oluşan kas yırtılmaları
  • Diyabet rahatsızlığı

Aşırı alkol tüketimi, idrar yolu enfeksiyonu gibi etkenler de idrar kaçırmayı etkileyebilir. Tam nedenin belirlenebilmesi için detaylı kontrol gerekir.

İdrar Kaçırma Nasıl Tedavi Edilir?

İdrar kaçırma sorunu olan kişiler cerrahi ya da cerrahi dışı yöntemlerle tedavi edilebilir. Fonksiyon bozukluğu olarak adlandırılan bu rahatsızlığı tedavi edecek doktorun mesleki alan bilgisi oldukça önemlidir. Uzun yılların getirdiği tecrübesiyle Operatör Dr. Dilek Doğanbaş Bursa’daki kliniğinde idrar kaçırmayla boğuşan hastalarına hizmet veriyor.

İdrar kaçırma problemi yaşayan kişilere ilk olarak ilaç tedavisi uygulanır. İlaç tedavisinin yeterli olmadığı durumlarda basit operasyonlara geçilir. Yapılacak operasyonlar sayesinde pek çok birey rahatsızlığından kurtulabiliyor.

İdrar Kaçırma Nasıl Teşhis Ediliyor?

İdrar kaçırma şikayetiyle doktora başvuran kişilerden ilk olarak detaylı bilgi alınır. Çünkü teşhis için idrar kaçırmanın şeklinin ve sıklığının öğrenilmesi gerekiyor. Bu aşamadan sonra hastadan gerekli olan testler istenir. Kan şekeri, idrar tahlili ve ürodinami istenen testlerden bazılarıdır. İhtiyaç duyulması halinde testlerin içeriği artırılabiliyor.

Cerrahi olmayan nedenlerden şüpheleniliyorsa hasta psikoloji servisine yönlendirilebilir. Çünkü stres ve sıkıntıya bağlı olarak da idrar kaçırmayla karşılaşılabilir.

İdrar Kaçırma Belirtileri Nelerdir?

İdrar kaçırma belirtileri herkeste aynı şekilde olmaz. Bazı kişilerde idrar yapamama şeklinde görülürken bazı kişilerde sık idrara çıkma isteği şeklinde görülür. Sık idrara çıkma isteği duyan kişiler, idrar kaçırma sorunu ile karşı karşıya kalmamak için gereken testleri yaptırmalıdır.

İdrar kaçırmanın bir diğer belirtisi ise idrarda ağrıdır. Ağrılı ve sancılı olan idrarlar, idrar kaçırmanın başlangıcı olabiliyor.