Kolposkopi

Kolposkopi Nedir?

Özel bir aygıt sayesinde kadın üreme sistemindeki bölgelerin incelenmesine Kolposkopi adı veriliyor. Bu yöntem gerçekleştirilirken kullanılan aygıta ise kolposkopi adı verilir. c sayesinde rahim ağzında yer alan anormal doku ve yapılar daha yakından görülebilir. Doktorların bu dokuları yakından görmesi ile tedaviler daha rahat bir şekilde gerçekleştirilebilir.

Rahim ağzı incelenirken farklı yöntemler kullanabiliyor. Kullanılan yöntemlerden birisi de kolkoskopidir. 1990’lü yılların başından beri kullanılan bu yöntem sayesinde rahim ağzı çok daha net bir şekilde görüntülenebilir.

kolposkopi Hangi Hastalıklar İçin Kullanılır?

Kadın hastalıklarının erken evrede teşhis edilmesi oldukça önemlidir. Erken evrede teşhis edilen hastalıkların tedavisi daha kolaydır. Bu hastalıkların erkenden teşhis edilebilmesi için Kolposkopiden yardım alınabilir. Özellikle rahim ağzı kanserinin belirlenmesinde bu tedavi yönteminden sıklıkla yardım alınır. Kolposkopinin kullanıldığı alanlardan bazıları:

• Vulvada oluşan şüpheli lezyonları incelemede
  • Vulvada oluşan kaşıntıların nedenini belirlemede
  • Serviks dokusunda bulunan ve kanser olabilecek dokuları incelemede

Bu tedavi yöntemi kısırlık olarak bilinen hastalığın nedenini ortaya koymak için de kullanılabiliyor. Kullanım alanının geniş olması Kolposkopinin önemini daha da artırıyor.

kolposkopi Nasıl Yapılır?

Kolposkopinin nasıl yapılacağına geçmeden önce uzman hekimin işlemin nasıl yapılacağını hastaya anlatması önemlidir. Bu sayede hasta rahatlatılabilir. Kolposkopinin yapılabilmesi için hasta bacaklarını iki yana açarak jinekolog koltuğuna oturur. Hekim bu aşamadan sonra spekulum adı verilen aygıtı vajinanın içerisine yerleştirir. Böylelikle rahim ağzı daha net bir şekilde görüntülenebilir. Kolposkopi cihazı ise vulvanın birkaç cm. uzağına yerleştirilir ve işleme başlanır.

İşlem esnasında dokular solüsyonlu pamuklarla temizlenerek inceleniyor.

Kolposkopi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Kolposkopi yaptıran kadınların tedaviden sonraki 3 gün dikkatli olması gerekiyor. Çünkü ilk 3 günlük süreçte bölgede hafif kanama ve lekelenmeler oluşabiliyor. Oluşan bu durumlar pek çok doktor tarafından normal olarak kabul edilir. Bu durumla karşılaşan kadınların endişe etmemesi gerekir.

Kolposkopi sonrası ilk 3 gün cinsel ilişkiye girilmemelidir. Bu öneriyi dinlemeyen kadınlar ilişkilerinde yoğun ağrılarla karşılaşabilir.