Myom Tedavisi

Bursa Myom Tedavisi

Kadın hastalıkları ne yazık ki çoğu önlenmeyen bir şekilde ortaya çıkmaktadır. Yiyecek içecekle veya egzersiz gibi yöntemlerle korunmak ne yazık ki mümkün değildir. Bu hastalıklar erken teşhis edildiğinde oldukça kolay tedavi edilebilmektedir. Aynı zamanda bu hastalıkların iyi huylu olanları da vardır. Bu yüzden düzenli doktor kontrolü önemlidir. Myom da bu rahatsızlıklardan biridir. .

Myom Nedir ve Belirtileri Nelerdir?

Myom, iyi huylu bir tümördür ve rahimde meydana gelir. Düz kasların çoğalması olarak adlandırılır. Östrojen hormonunun neden olduğu tahmin edilse de, genetik faktörler de etkilidir. Genelde ilk şikayet düzensiz ve ağrılı kanama olarak gelir. Myomların boyutları arttıkça şikayetler de kendini göstermeye başlar. Şişkinlik, hazımsızlık, gaz gibi şikayetler de artar. Muayene ve ultrasonla çok kolay tespit edilip tedavisine başlanır.

Myom Tipleri

Myomlar iyi huylu tümörler olarak geçse de birçok türü vardır. Bunlar; submüköz myom, subseröz myom, vajene myom, saplı myom gibi çeşitlerle ayrılırlar. Rahimde bulunduğu yere göre bu isimlerle ayrılırlar. Tespit edildikten sonra uygun tedavi yöntemine başlanır.

Myom Tedavisi

Myom, pelvik muayene ya da ultrasonla tespit edildikten sonra uygun tedavi yöntemine başlanır. Myomların sayısı, yerleşimi ve büyüklüğü en önemli belirleyicileridir. Genelde cerrahi yöntemle tedavi uygulanır. Myomun çıkarılması ya da myom yerine rahmin tamamen çıkarılması olarak yapılabilir. Eğer hasta çocuk sahibi olacaksa myom çıkarılır, artık çocuk sahibi olmayı düşünmüyor ve çocuğu varsa rahim alınır. Çünkü rahim düzenli olarak myom üretecektir.

Op. Dr. Dilek Doğan Baş Hakkında

Op. Dr. Dilek Doğan Baş, İstanbul Üniversitesinde tıp fakültesini bitirip Tıp Doktoru unvanını aldıktan sonra çalışmalarına çeşitli hastanelerde ve bölgelerde devam etmiştir. Uzmanlığını kadın hastalıkları ve doğum alanında yapan doktor, alanında oldukça başarılıdır. Gebelik ve riskli gebelik, myom ve daha birçok kadın hastalıklarında hizmet vermektedir. Şu anda Bursa’da özel kliniğinde hastalarına hizmet vermekte olan doktorun çevre illerden ve diğer şehirlerden de oldukça fazla hastası vardır. Güler yüzü ve başarılı tedavi ve teşhisleriyle hastalarını memnun etmeyi başaran doktor, alanında her yeni gelişmeyi de takip ederek çalışmalarını sürdürmektedir.